نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'كوروش پرند' روز چهارشنبه در همایش 'مهارت آموزی و اشتغال در ایران' كه در محل هتل المپیك برگزار شد، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در سال جهاد اقتصادی با عزمی جهادی در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش مهارتی كشور اقدام كرد كه حاصل آن طراحی ،تصویب و ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری بود.

وی اظهار داشت: در این راستا كمیته ای با رهبری وزارت كار و با حضور جمعی از خبرگان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و دانشگاه جامع علمی كاربردی تشكیل شد كه حاصل كار این كمیته سندی با عنوان 'نظام آموزش مهارت و فناوری' بود كه پس از بررسی و ممیزی نخبگان به تصویب هیات دولت رسید و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ شد.

وی تدوین و ابلاغ سند راهبردی مهارت و فناوری با هشت راهبرد، 27 سیاست و بیش از 250 برنامه ،بهره برداری از 55 طرح عمرانی آموزشی در كشور و انجام گسترده تعمیرات،بهسازی و تجهیز مراكز مهارتی را از جمله اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور عنوان كرد.

وی تدوین یكهزار و 700 استاندارد شغلی در بخش های صنعت ،كشاورزی و خدمات را از خدمات دیگر سازمان عنوان كرد و گفت: نیاز سنجی مستمر آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و برنامه ریزی ،ساماندهی و هدایت آموزش های مهارت و فناوری با توجه به نظام آموزش بین المللی از دیگر ماموریت های نظام آموزش مهارت و فناوری در سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور یادآور شد: فراهم كردن امكان تجمیع دوره های آموزش تكمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل سازی با دوره های رسمی از ماموریت های مهم نظام آموزش مهارت و فناوری در كشور است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور طراحی دوره های تكمیلی بین سطوح تحصیلی برای ارتقا دانش و مهارت نیروی كار و اصلاح هرم تحصیلی نیروی كار را از سال گذشته شروع كرده است.

پرند گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور هم اكنون تدوین ،ترجمه و تالیف اسناد آموزشی با الگو برداری از كشورهای موفق جهان و بومی سازی آنها برای اجرای آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی را در دست اقدام دارد و در این راستا اقدام به تهیه نقشه راه برای پنج رشته آموزشی كرده است.

پرند در پایان تصریح كرد: اقدام های انجام شده از سوی این سازمان ، گام نخست برای ورود به سیستم جدید آموزشی در حوزه مهارت تحت عنوان آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی است.

این همایش به مدت یكروز ادامه دارد و در آن 10 كارگاه آموزشی با موضوع آموزش و اشتغال در ایران برگزار می شود.

اقتصام ** 9123 **1561





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: